Senin, 22 September 2014

BIK NOVERMBER 2014

Kamis, 06 November   2014
Sijahaon:
Manogot: Mika 2:1-13                                                              Bodari: Hosea 9:1-9
1. Marende B.E. No. 2:1-2  NAENG PUJIONKU HO, JAHOWA   BL.113
1.  Naeng pujionku ho Jahowa, ai ho do Debata na tutu i.
     Sai suru Tondi Parbadia tu au, asa hupuji goarMi.
     Marhitehite Jesus anakMi, asa lomo rohaM di endengki.
2. Togihon ma au tu anakMu asa tu ho ditogu au muse.
     TondiM  pasaorhon tu tondingku manogu au di dalan na ture.
     Asa tongtong gok dame rohangki huhut girgir mamuji goarMi.
2. 1 Johannes 3:2 Hamu angka haholongan! Anak ni Debata do hita nuaeng, jala ndang dope dipapatar, manang na gabe aha hita sogot; alai taboto do: Anggo dung patar Ibana, gabe suman ma hita tu Ibana, ai idaonta do rupana sandiri
Gabe ANAK ni Debata
HATORANGAN
Umpama ni halak batak mandok “ndang dao tubis sian bonana” na marlapatan ndang dao pangalaho ni ianakkon sian natorasna. Na bisuk mandok molo naeng botoon pangalalho ni natorasna berengon ma songon dia karakter ni ianakkon. Ndang apala manguhumi alai pinomat adong do persamaan ni karakter ni sada anak sian karakter ni natorasna.
Status ni halak na porsea i ma gabe anak ni Debata, ndang ala ni hatauon umbahen na talup hita gabe anak ni Debata, alai holan ala ni holong dohot asi ni rohana sambing do. Relasi manusia dengan Allah terjadi karena kasih Allah yang dianugerahkan pada manusia. Kasih itu membuat kita layak disebut anak-anak Allah (1 Joh 3:1) Adong status naimbaru di halak na porsea, marhite panghophopon ni Jesus, ndang gabe musu ni Debata be hita. Ala ni boha ma hataridaan halak na porsea hombar tu status i? Parjolo, ndang ditanda portibi on be hita (1 Joh 3:1), ndang sarombang be hita dohot portibion. Ala ni molo mangadopi angka hamaolon pe hita ala ni haporseaonta di Tuhan i, ndang pola tarsonggot be hita disi, ai ndang dijanghon portibion Tuhan Jesus. Halak na mian dibagasan Tuhan i, ndang holan panean di hangoluan na pinasahat ni Tuhan i, alai dohot do panean disitaonon ni Tuhan Jesus. Ndang mangolu be hita holan dirinta sambing, alai mangolu pe hita mangolu di Tuhan i nama. Paduahon, gabe anak ni Debata berarti suman tu hadirion ni Jesus, lapatanna adong ma habumabon ni karakterta maniru songon pambahenan ni Jesus. Ndang doa i be mangarajai ngolunta, nang pe sasintongna ndang ias hita sian dosa, alai marhite Tuhan ni ndang hagiot ni dosa i na gabe lomo ni rohanta, ala manghorhon hamatean do hisaphisap ni dosa i. Ala ni molo songon i, uang be tadatdati mangulahon dosa, tapasiding ma ngolunta sian rumang ni hagiot ni dosa i. Antong dohononta ma songon na di Galatia  2:20 Ndada ahu be na mangolu i nuaeng; Kristus do mangolu di bagasan ahu. Ia mangolu pe ahu nuaeng di bagasan daging, mangolu marhitehite, haporseaon di Anak ni Debata, na mangkaholongi ahu jala na mangalehon dirina humongkop ahu.
3. Tangiang Pangondianon
4. Marende No 429:1-2Portibi torus binolus.
1.        Portibi  torus binolus, tung godang do uli  na I . Matua so olo do sombu ha
Si si  hol  ni roha disi.
2.        Tu jae nang tu julu iba, na humaor do sasude.
Holsoan pasarisari, na tau hangoluanna be.
5. TANGIANG ALE AMANAMI


Rabu, 12 November  2014
Manogot: Mika 7:1-13                              Bodar: Hosea 12:1-15
1. Marende BE No 363:14 Hamu Saluhut Harajaon
Ø  Ho, Debatangku, pujionku Patimbulonku  sai tongtong
Mauliate ma rohangku Di Ho dibaen basaM inon
Hamu sude pe, ale dongan Dok ma mauliate i
Ai ndang he marpansohotan Do denggan ni basaNa i.
2.1 Petrus 4:12-13 “ Ale angka haholongan, unang ma jaluk di rohamuna hamohopon i, na ro manguji hamu; unang ma songon na sambar i di rohamuna! Marlas ni roha ma hamu, marguru tu saormuna di angka haporsuhon na tinaon ni Kristus i, asa dohot hamu marlas ni roha jala mariaia, di na gabe patar hasangaponna i
                                                MARHITE HAPORSUHON I GABE PATAR HASANGAPONNA I
HATORANGAN
Secara hajolmaon ndang adong hita jolma mangkalomohon haporsuhon, gariada berusaha do hita asa unang songgop haporsuhon i sian ngolunta. Alai ndang mungkin so songgop haporsuhon di ngolunta, manang boi ma dohonta ndang mungkin adong jolma malua sian parungkilon. Sasingta lam tang do hadirion ni jolma molo boi ibana mangadopi parungkilon i, ai diorhon haporsuhon i do habengeton, ala ni martua ma halak molo manaon ibana di hapaosuhon i. Prisip ni halak na porsea i ma songon na ni dok ni si Paulus “Marlas ni roha ma hamu mangkirim! Marbenget ni roha ma di haporsuhon! Jugulhon hamu ma tangiang’ (Rom 12:12). Halak na bisuk mandok  “Orang yang takut menderita adalah orang yang tidak pernah sukses. Ndang adong “kesuksesan di jolma anggo so mangadopi ragam ni angak tantangan, jala dibagasan taantangan i do gabe adong perluang.
Marhite haporseaonta di Tuhan i molo manaon na porsuk hita ala ni haporseaonta berarti naung parsidohot do hita ambil bagain di sitaonon ni Tuhan i (1 Pet 4:13), molo marsitaonon hita ala ni Tuhan i disi ma gabe patar ma hasangapon i Tuhan i (1Pet 4:14,16). Sejarah gereja mula-mula membuktikan bahwa justru melalui penderitaan nama Tuhan semakin dikenal di Yerusalem (Kis 4:1-4). Antong marhite turpuk on dibohali ma hita, boa do hita mangadopi “haporsuhon” na songgop di ngolunta. Ndang haporsuhon i be fokus ni ngolunta, alai Tuhan ni nama pamusatan ni ngolunta, ai molo songon ni gabe margogo ma hita manghangoluhon panindangion ni Apostel Paulus “ Saluhutna do tarpatupa ahu marhitehite Ibana, na margogoihon ahu (Pilipi 4:13). Molo marungkil pe hita, ndang na manontgtong i, holan parsatongkinon do. Penderitaan sesaat bagi orang Kristen sejati justru menghasilkan iman kepada Tuhan yang makin diteguhkan. Amen
3. Tangiang Pangondinon
4. Marende B.E. 515:1-2 Ringgas ma ta paboa. 
1.                    Ringgas ma ta paboa naung monang Kristus i,Rade doha sesaan ni angka dosa i.
                Di goar ni Tuhanta i do hamonangan i!Ringgas ma ta paboa naung monang Kristus i.
2.                    GoarNa tapaboa liat tano on,Ai i do na manggohi tongtong rohanta on.
                Taaithon ma gogoNa i na so dung talu i.GoarNa tapaboa tu liat tano i.
5. TANGIANG ALE AMA NAMI

Selasa, 18  November   i 2014
Sijahaon:
Manogot  Hababakuk 1:1-17                   Bodari: Judas 1:1-16
1. Marende B.E. No.  18    UNGKAP BAHAL NA UMMULI       
1.  Ungkap bahal na umuli, bagas ni Debatangki.
      Ai tusi do au naeng muli, ganup jumpang Minggu i.
Hulului do disi, bohi ni Debatangki.
2.   Nunga ro au, o Tuhanku, ro ma Ho tu au muse.
      Ai di bagas ingananMu, las ni roha do sude.
      Sai bongoti rohangkon, baen ma JoroMi dison.
2. Markus 9:35 Laos hundul ma Ibana, dijou ma na sampuludua i, didok ma tu nasida: Ia i na naeng gabe parjolo di rohana, dibahen ma ibana parpudi jala naposo ni saluhut donganna
RADE PATUTORU DIRI
HATORANGAN
Boasa monang jala tarpiliit JOKOWI gabe Presiden Indonesia? Sungkunsungkun ni mungkun maragam alusta, alai sada alus na mungkin boi ditolopi rohanta i ma, ala “kepribadian” ni JOKOWI saleleng on i ma ala “MERAKYAT” ibana. Sada prinsip di pangkobasionna gabe sahalak pejabat i ma : Melayani rakyat, mamingkiri dohot mangulahon na ringkot di raykat. Terkenal do gaya ni pangkobasion ni Jokowi marhite BLUSUKAN. Ndang pola segansegan ibana langsung terjun mandapothon rakyatnna, ndang dibahen ibana dirina dao sian rakyatna, alai rade do ibana patutoru dirina, asa boi ibana melayani rakyatnna.
                                            Sian turpuk on dibohali Jesus do angka siseanNa asa rade patutoru diri, rade mansoadahon diri. Halak na talup gabe sisean ni Tuhan i i ma molo rade ibana jumolo mamingkiri na ringkot di donganna sian na ringkot di dirina. Laos songon ni do sosososo di turpuk on tu halak Kristen. Pandangan Yesus berbeda dari pandangan dunia yang menganggap bahwa kebesaran ditentukan oleh seberapa banyak orang yang melayani kita. Dunia memang mencari kebesaran dalam bentuk kuasa, popularitas, dan kekayaan. Ambisi dunia adalah menerima perhatian dan penghargaan. Lalu salahkah berambisi menjadi orang besar? Bukan demikian. Yesus ingin meluruskan pandangan bahwa kebesaran adalah menjadi orang pertama, sementara orang lain menjadi nomor dua, tiga, danseterusnya. Kebesaran sejati bukan menempatkan diri di atas orang lain supaya kita dimuliakan. Kebesaran adalah menempatkan diri kita untuk melayani dan menjadi berkat bagi sesama. Misalnya seorang dokter. Ia dianggap besar bukan karena ia seorang spesialis yang bekerja di rumah sakit mahal. Atau karena ia sering menjadi pembicara di seminar-seminar kesehatan. Ia dianggap besar bila ia juga menyediakan waktunya untukmenangani orang miskin.
                                            Hagiot ni diri laho mangalului hasangapon di portibion, boi do mangambati hita laho mangulahon lomo niroha ni Tuhan i. Ala ni naeng ma mangolu roha songon hatoban di ngolunta. Bersiaplah mengutamakan orang lain dan merendahkan diri sendiri. Ingatlah bahwa Yesus rela dianggap tak berarti dan memikul salib bagi kita. Mengasihi Allah menuntut seseorang untuk melepaskan kebanggaan diri dan gengsi bila diperlukan.Amen
3. Marende No 757:1-2Ise do na naeng martua
        1.             Ise do na naeng martua Ise do na naeng sangap
Ise do na naeng sangap?
Dipasangap ma Jahowa, Asa tung tutu sangap
Asa tung tutu sangap.
2.             Ise do na naeng mamora ise do na naeng sonang
                ise do na naeng sonang?
                Di haposima Jahowa, dihaposima Jahowa
                Asa tung tutu sonang, asa tung tutu sonang.
5. TANGIANG ALE AMANAMI


Senin, 24 November   i 2014
Sijahaon:
1. Marende B.E No. 303:6   JAHOWA, TUHANKI 
Ø  Sai pasupasu ma  Sude  pambahenanku. O Tuhan Debata nang nasa pingkiranku
                Sai naeng marsangap Ho Dibaen hatangku pe. Paboa di Ho Do gogongki sude.
2. Pangungkapon 14:7 Gogo ma soarana mandok: Habiari hamu ma Debata jala pasangap Ibana, ai nunga dapot tingki ni panguhumonna! Somba hamu ma Ibana, Sitompa langit dohot tano dohot laut ro di angka mual aek
Habiari hamu ma Debata jala pasangap Ibana
HATORANGAN
Para malaikat Allah kini berturut-turut menyampaikan rangkaian berita penting bagi penduduk bumi. Malaikat pertama memberitakan Injil. Injil di sini bukan yang biasa kita kenal sebagai penyelamatan dalam kematian dan kebangkitan Yesus Kristus. Injil di sini hanya mengingatkan penduduk bumi agar menyembah dan takut akan Allah saja, Sang Pencipta segenap semesta (14:7). Mengiringi berita tadi, malaikat lain menyatakan tentang kejatuhan Babel yaitu sistem kemanusiaan yang tidak tunduk menyembah Allah (14:8). Malaikat ketiga memerinci apa akibat-akibat orang berontak melawan Allah dan tunduk kepada Iblis dengan segala tipu dayanya. Mereka akan menanggung siksa kekal dari Allah (14:9-11).
 Berarti seluruh rangkaian berita ini hanya menegaskan sisi negatif Injil, yaitu bila orang tidak menyembah Allah pasti akan ditimpa hukuman Allah. Mengenal dan menyembah Allah hanya bisa terjadi karena pertolongan Kristus. Sebaliknya orang yang mengikuti tarikan kejahatan dan melawan (anti) Kristus yaitu, yang menerima tanda nama si jahat (13:16-18; 14:9,11b) akan dihukum kekal (13:18). Puncak hukuman tersebut adalah dalam bentuk tuaian akhir. Yang melaksanakan hukuman akhir itu adalah Sang Anak Manusia sendiri yang telah mati menjadi Penyelamat umat-Nya, kelak akan menjadi Penghukum semua manusia yang menolak-Nya dan yang memusuhi umat-Nya (14:14-20).
 Pesan inti perikop ini ditujukan kepada jemaat-jemaat yang sedang dalam penderitaan. Mereka yang sudah menerima Injil keselamatan dalam kematian dan kebangkitan Kristus didukung dan diingatkan agar tekun dalam iman, taat kepada kehendak Allah, dan mantap iman dalam Yesus. Sebab, meski mereka harus mati karena Tuhan, mereka mati di dalam Tuhan. Kematian mereka tidak sia-sia sebab semua perbuatan iman mereka diketahui Tuhan. Itu sebab, firman Allah mengingatkan orang beriman untuk tabah. Bagi para pengikut setia Kristus, kematian maupun perjumpaan dengan Kristus pada kedatangan-Nya kembali merupakan penghiburan besar.
3. Tangiang Pangondianon
4. Marende B.E No. 847:1,3Debata Amanta
1.                    Debata Amanta Tuhan Jesus Kristus
Tondi Parbadia Debata sitolu sada.
2.                    Somba Debatanta, oloi Ibana,
Taradoti ma hata nang lomo ni rohaNa
5. TANGIANG ALE AMANAMI


Minggu, ADVENT I,  30  November   2014
Sijahaon:
Ev: Jesaya 64:1-8                                   Ep: Markus 13:24-37

1. Marende B.E. No. No.186:1   TONGTONG TUTU NA DENGGAN DO
Ø  Jahowa do haposanki Na mangapoi rohangku
    Na patiurhon dalanki Bulus dibaen langkangku
    Sonang tongtong Rohangkinon Binaen ni Debatangku PatikNa do lomongku
TUHAN ITU BAPA KITA
HATORANGAN
1.        Pertobatan berarti perpalingan dari perbuatan dosa kepada perilaku yang menyenangkan hati Tuhan. Penyebab pertobatan beragam. Ada orang yang bertobat karena ia dihukum Tuhan akibat dosanya, ada juga orang yang ber-tobat karena ia mengalami pertolongan-Nya.Seruan Israel menyiratkan pertobatan karena mereka menyadari kesalahan mereka. Mereka mengakui bahwa perbuatan dosa merekalah yang menyebabkan mereka men-derita (64:5b). Yang mereka anggap saleh, ternyata hanya ritual dan tradisi yang tidak kudus (64:6). Akibatnya, mereka kehilangan hubungan yang harmonis dengan Tuhan. Hubungan itu rusak oleh kenajisan mereka sendiri. Kenajisan yang tidak dapat dibersihkan dengan usaha kesalehan mereka sekalipun. Perbuatan jahat membuat kedudukan mereka lemah, tak ubahnya selembar daun yang mudah diterbangkan angin (64:6). Keinsyafan ini menumbuhkan kerinduan untuk memiliki hubungan yang dipulihkan dengan Tuhan (64:8).
2.        Tidak ada hal lebih mengerikan dalam hidup ini daripada kehilangan hadirat Allah. Bagi orang beriman, mengalami penyertaan Tuhan, menikmati wajah-Nya yang memberi kedamaian dan arah hidup adalah hak dan pengalaman yang tak tergantikan oleh apa pun. Karena itu, kita harus menjaga agar tidak membuka peluang sedikit pun bagi sikap hidup, hati, dan tindakan yang tidak menyukakan Allah. Apabila kita sungguh umat tebusan-Nya, keinsyafan akan dosa yang telah kita lakukan merupakan bukti bahwa kita milik-Nya. Sejauh-jauhnya orang beriman menyimpang dari jalan Tuhan, ia akan kembali juga kepada Penjunannya. Semurka apa pun Allah terhadap dosa, Ia membuka hati-Nya menyambut dan memulihkan yang bertobat. Tuhan tidak pernah menolak siapa saja yang datang kepada-Nya, termasuk pendosa yang mau bertobat. Tuhan Yesus sanggup memulihkan segala sesuatu menjadi baru.
3.        Umat Israel telah berdosa di hadapan Allah, mereka tidak setia pada ikatan perjanjian dengan Allah. Mereka telah memberontak sejak dahulu kala, tidak seorang pun yang memanggil nama Allah. Sesungguhnya dosa membuat umat najis di hadapan Allah, sehingga mereka terpisah dari anugerah Allah. Yesaya sebagai hamba Allah mengakui dosa umat-Nya di hadapan Allah yang Maha Dahsyat, yang tidak dapat disamakan dengan allah mana pun. Yesaya melibatkan dirinya bersama umat-Nya dengan mengatakan: "’ kami sekalian’ seperti seorang najis, kesalehan kami seperti kain kotor, kami sekalian menjadi layu seperti daun, dan kami lenyap oleh kejahatan kami" (Yes 64:6). Demikianlah dosa telah membuat manusia hina, kotor, layu, dan sia-sia
4.        Yesaya mengajak umat-Nya mengingat Allah yang Maha Dahsyat yang telah memimpin sejarah perjalanan umat-Nya dan mengajak mereka untuk merendahkan diri. Berdasarkan pengenalan ini, Yesaya meyakini bahwa Allah segera akan memulihkan keadaan umat-Nya yang sedang menderita dalam pembuangan. Pengenalan dan persekutuan kita dengan Allah memberikan kepekaan rohani untuk meyakini rencana dan tindakan Allah dalam dunia. Bagaimana dengan Anda? Teladanilah Yesaya!
3.Marende B.E. 343:1-2JERUSALEM HO HUTA NA TIMBO  BL.198
1.     Jerusalem ho huta na timbo Anggiat au di ho
     Masihol au huhut  malungun do Sai naeng manopot ho
     Dao sian laut nang tano Dao sian ombun i
     Tu ginjang ni sudena Do borhat rohangki.
2.  O ari  na tumiur situtu Andigan tingkimi?
        Asa disi marlasniroha au Pasahat tondingki
        Tu tangan ni Debata Tu nampunasa i
        Asa tongtong martua Di sambulona i.
5. TANGIANG ALE AMANAMI

Tidak ada komentar:

Posting Komentar