Bahan sermon
Jamita, Minggu 26 Oktober 2014
Nas: 1 Tessalonik 2: 1- 8
HALOMOAN NI DEBATA NA MANIGATI ROHA
Patujolo:
Tujuan ni Apostel Paulus manongos
surat on, i ma dalan patoguhon haporseaon ni Huria, huhut paingothon ganup
halak na tumangihonsa asa marsitutu patuduhon hamubaon ni roha di parsaoran
siganup ari di adopan ni Debata. Digoari Ap. Paulus do Huria Tessalonika,
HURIA: “Hasanga-pon dohot Halalas ni
roha”, ala dietong ibana jumpang
jala marparbue do haporseaon ni Huria i, ala pamaritahononna di Barita Nauli i.
Ingkon gabe Huria na marhamongan ma hita manaluhon angka panggunturi, disituasi
na songon i do hita tutu targoar: “HASANGAPON” dohot “LAS NI ROHA” di sude
angka pergumulan siadopanta, jala ndang be halak na mura talu hita bahenon ni
hagogoon ni portibi on. Alai nunga gabe halak naporsea naung monang hita
maralohon na sa na jat di portibi on.
Dirajumi Paulus do ndang magopo pangkobasion na di huria
Tessalonik,boasa? SALUHUTNA i ala marhite Tuhan i sambing do. Adong manang piga
hal na mambahen Ap Paulus ndang magopo Ulaon na mangkobasi huria ni Tuhan i:
1.
Habaranion laho manghatindanghon
hasintongan (1-6):
- Debata do dirajumi Ibana na
mangalehon gogo tu ibana laho manaon ragam ni haporsuhon ala ni barita nauli
(ay 2). Dipaandar do sitaonon na niadopan ni Ibana di huria Pilipi (2:2), boi
tajaha di Ul Apostel 16:16-40), 2 Kor 11:25)
- Dibagasan ias ni roha do Paulus
laho marbarita nauli, ndang marpagansi (munafik), ndang marangkal (ay 3).
Ajaran paulus tidak untuk menyesatkan jemaat Tuhan, tapi ia memberitakan Injil
dengan murni.
- Motivasi pangkobasion ni si
Paulus ndanda laho mambuat lomo ni roha ni jolma alai holan mangulahon hombar
tu lomo ni roha ni Debata sambing do (ay 4). Paulus tidak menggunakan “budaya
poles” atau istilah “ABS” (asal bapak senang)
- Ndang laho mangalului parutungan
pribadi (ay 5) Ini jelas kita lihat, bahwa ia menolak
untuk menerima bantuan keuangan dari Tessalonika. Ia mencari nafkah sendiri
dengan membuat tenda. Ia memusatkan perhatian untuk memberi apa yang
benar-benar dibutuhkan jemaat itu sendiri, yaitu Berita Injil, dan sementara
itu menguatkan dirinya sendiri sampai mereka benar-benar mau menerima Injil.
- Ndang mangalului
hasangapon/kedudukan asa di puji halak ibana (ay 6)
2.
Mangkobasi ulaon ni Tuhan i
marhite HOLONG (7-8). Ciri kedua dari karya pelayanan Paulus, yaitu: Roh Allah berkuasa untuk mengasihi setiap
orang percaya. (ay. 7 – 8).
1.
Basar do
olong i/ Kasih yang lemah lembut.
Rasul Paulus menggunakan sebuah kiasan yang indah dalam kata-katanya berikut
ini: “Kami berlaku ramah diantara kamu,
sama seperti seorang ibu mengasuh dan merawati anaknya”. Ay. 7. Tentu ada
saatnya kasih itu dinyatakan dengan keras, namun seorang pemimpin yang mudah
tersinggung sekalipun dapat menyatakan kasihnya dengan lemah lembut. Kasih ini
memberkati orang lain dan dengan lembut mengungkapkan kepedulian.
2.
Kasih itu
dapat memelihara: Perwujudan kedua dari roh yang
mengasihi terdapat dalam kata-kata: “Dalam
kasih sayang yang besar akan kamu” (ay. 8). Ini adalah suatu ungkapan luar
biasa, yang jarang ditemukan dalam Kitab Suci. Secara harfiah, ungkapan itu
berarti “Suatu kerinduan, rasa sayang yang sangat kuat”.
3.
Kasih itu
adalah pengorbanan(ay 9)
Pokok2 Jamita:
a.
Naeng ma ngolunta, pangkobasionta,
hakristenonta gabe halomoan ni roha ni Debata
b.
Hajongjongan ni halak Kristen di
portibion ingkon mamboan “kesembuhan” ndang laho mangarsakhi dongan
c.
Manghangoluhon holong ni roha
Bahan Jamita
Minggu 03 November 2014
P
s a l m 43: 1 – 5.
DEBATA DO PARTANOBATOANTA
I.
Patujolo.
Ia turpuk on,
ima na marisihon Tangiang; mangido gogo,
pangurupion, dohot hasintongan
sian Debata. Na tongon
situasi ni Par - Psalmen uju i di hagogotan, maradophon angka musuna na
naeng manjahati ibana,
na mambahen tertekan
ngoluna. Marhite i do Martangiang ibana tu Debata asa anggiat ro Debata
manguluhon ibana di hagogotanna
i, asa anggiat
tarida hasintongan ni huaso na
sian Debata di bagasan ngoluna.
II.
Hatorangan
ni turpuk.
1.
Ayat
1 – 2.
Di pergumulan na niadopan ni Par-Psalmen, di turpuk on dipangido par-Psalmen do
asa ro Debata manumpahi ngoluna, asa anggiat boi monang maralohon angka musuna.
Godang do panghirimon ni rohana di tangiangna i, anggiat diluluhon Debata ibana
sian sude alona. Pola di dok asa dipalua ibana sian baoa siulahon sipaotooto
dohot hajengkelon. Dihatindanghon ibana ndang adong na tau gabe sipargogo dohot
sihaposan ni rohana di ngouna, ia so holan Debata. Molo pe godang panginsahi tu dirina ndang mabiar ibana disi, alai
dipangido ibana do asa anggiat di tongos Debata hatigoranNa di portibi on,
anggiat sahat ibana ro di ujungna tu
dolok habadiaon ni Debata.
2.
Ayat
3 – 4.
Ndang mago pos ni rohana tu Debata, ndang di porso Par-Psalmen dison angka na
uli na binahen ni Debata tu ibana. Ias do rohana anggiat boi masuk tu langgatan
ni Debata, laho pasahathon angka pelean pamujion, jala di bagasan hasintongan dohot las ni roha
dipuji ibana do Debata mardongan parhinaloan, di siala sude denggan basa naung
jinalona.
3.
Ayat
5.
Nuaeng ro do muse par-Psalmen i mandok tu tondina, ala sai tungki ( tertekan )
tondina di ngolu on molo ro angka sitaonon; inghon tahaposi ma Debata, jala
pujionta tongtong, ai Ibana do na parohon hatuaon tu jolma na porsea. Sian
situasi on tarida ndang hea ditadinghon Debata hita halak Kristen naporsea i,
molo tutu hita naung manjanghon Debata di bagasan panggulmiton ni ngolunta.
III.
Sipahusorhusoron.
1. Boi do
masa tu hita songon na masa tu par-Psalmen on, di ngolunta be, saleleng di
portibi on dope hita, i ma ragam ni parungkilon dohot sitaonon na dokdok.
Dihaliangi musu, gabe tarsosak, lilu di dalanta ala ni angka dosa na taula di
ngolunta. Tahasiholi do asa malua hita sian angka hamaolon i, malua sian angka
hasomalan mangulahon dosa. Mangadopi saluhut na i, pasahat ma pangidoanmu tu
Debata na mandok: Luluhon ma ahu, ale Debata, jala badahon ma badangku.
Tapangido ma asa Debata na parjolo jala di jolo laho mangalo angka musunta.
urupan jala paluaon ni Debata do hita sian tangan ni angka na manghasogohon
hita ala hasintongan.
2. Ndang tarbaen angka patigor sonang
ditongatonga ni hageduhon. Ingkon protes do hita molo adong angka na
mangulahon hajahaton. Godang do jolma boi sonang jala ndang terganggu rohana
nangpe maringanan, mangadopi angka dosa, bahkan gabe mendukung, menikmati dosa
i. Marsak do angka partigor mamereng hageduhon, ai
ditangihon
Debata do hoihoi dohot arsak ni angka partigor. Atik pe maol pajongjong
hatigoran ditongatonga ni na mangulahon na jahat, pos ma rohanta urupan ni
Debata do hita mangadopi i.
3. Bulus ma rohanta manghirim dipangantoion
ni Debata di ngolunta, manghirim di asi ni rohaNa. Malungun jala
masihol hita marsaor dohot Debata, ido tanda ni na mangolu haporseaonta. Ala
ni i, marhite turpuk on, nuaeng di ajak
Par-Psalmen on do hita, di tongatonga ni ngolu na gok hasusaan hinorhon ni
parbue ni krisis na masa nuaeng naso marhasoan jala naso marhatontuan, asa
tapasahat saluhutna tu Debata na tuk margogoihon dohot paluahon hita. Di lehon
do hatorangan nang tu hita asa unang hita pajolo gogo gabe papudi uhum, na
marlapatan asa unang tapangasahon gogonta maralohon musunta, alai tongtong ma
hita ro tu Debata manang tu langgatan habadiaon ni Debata marhite pujipujian
dohot las ni roha, asa ro Debata margogoihon hita laho manghatindanghon
hasintonganNa, na tuk paluahon hita. Antong, HAPOSI
MA DEBATA NA SINTONG ASA DIPALUA HO A m e
n .
Bahan Sermon Jamita Minggu 09 November 2014
Mateus 25:1-13
BOAN MA PARPALITONA DOHOT MIAK
Patujolo:
Turpuk on i ma parumpamaon taringot tu harajaon banua
ginjang(ay 1), di haroro ni Tuhan i di ari parpudi/ari paruhuman (ay 13).
Marhite EVALUASI ni Tuhan i adong dua horong pangalaho ni jolma na marasing, na
bisuk dohot na oto, Halak na bisuk diloas bongot tu pesta i alai halak na oto di
tulak (11-12)
1.
Halak na porsea i ma halak na tongtong “dungo”
Adong dua sikap
ni jolma paiamahon haroro ni Tuhan i, parjolo halak na bisuk, i ma gombaran lima halak anak boru na
tongtong paradegon dirina, mamboan parpalaiton dohot miak (minyak cadangan),
jala na paduahon halak na oto, i ma horong anak boru na holan mamboan
parpaliton sambing, jala ndang ndang diparade dirina laho manonomu haroro ni
pangolo i. Berengon hira so adong do parasingan halak na bisuk dohot na oto.
Alai dung du pe mandok ro pangoli i, tarida ma ise ma na bisuk dohot na oto.
Lima halak anak boru na oto i, i ma gombaran ni jolma na mangolu di portibion
na so mangkirim di hangoluan sogot i, lalap nasida di hariburon na adong di
portibion, jala diujungna gabe hona uhum di ari parpudi.
2.
Dilehon Debata do ngoluon gabe sada kesempatan (kairos) sian Tuhan i.
Apa pelajaran dari perumpamaan ini? Berjaga-jaga!
Yesus dapat datang sewaktu-waktu. Bila saat itu tiba, tidak ada kesempatan
kedua. Mereka yang tidak siap harus menanggung akibat kekal. Sejauh manakah
Anda telah mempersiapkan diri di dalam menyambut hari penghakiman Tuhan? Apakah
Anda telah memiliki fokus yang kuat dan persiapan yang cermat untuk hari
kedatangan-Nya? Kerajaan Surga datang di
dalam dan melalui hidup, ajaran, dan perbuatan Yesus (lihat Mat 4:17).
Kelak pada kedatangan-Nya kedua kali Yesus akan merampungkan pewujudan Kerajaan
Surga dan menentukan siapa yang layak berbagian di dalamnya. Orang yang
menerima Yesus sebagai Tuhan dan Juru selamatnya pasti akan memiliki sikap
rindu berjumpa dengan-Nya. Pengharapan tersebut seharusnya mewujud di dalam
sikap hidup sehari-hari. Sikap siaga menantikan kedatangan Tuhan yang
digambarkan sebagai membawa minyak cukup, dituntut Tuhan dari orang Kristen.
Justru karena masa kini orang makin tidak peduli terhadap kebenaran dan makin
mengabaikan soal kedatangan Tuhan, perumpamaan ini patut mengembalikan kita ke
siaga penuh.
3.
Unang ma marlembalemba hita di ngolunta, tapatuduhon ma tanggungjabanta
gabe halak kristen na marbisuk.
Meski waktu
kedatangan sang mempelai laki-laki tidak diketahui, gadis-gadis itu harus terus
berjaga-jaga dan siap siaga. Pelita dan minyak yang dipakai untuk menggambarkan
kesiapan para gadis adalah semacam obor yang perlu setiap lebih kurang 15 menit
dituangi minyak zaitun agar tetap menyala. Ketika mempelai laki-laki datang,
mereka dapat ikut dalam prosesi mempelai laki-laki ke perjamuan tanpa
kekurangan minyakPelita harus tetap menyala saat mereka berjalan dalam prosesi
ke perjamuan. Untuk itu perlu mempersiapkan dan memperlengkapi diri. Dalam
perumpamaan-perumpamaan yang mendahului (Mat 22:1-14; 24:29-36; 24:37-44;
24:45-51) kita mengerti bahwa kedatangan Tuhan Yesus akan memisahkan antara
yang siap dan yang melalaikan. Padahal Ia datang dalam waktu yang tidak dapat
diketahui. Ia datang dengan tiba-tiba. Oleh
sebab itu sebagai jemaat-Nya kita harus hidup sesuai dengan petunjuk
firman-Nya, menaati perintah-Nya, dan setia menantikan dalam kewaspadaan penuh.
Hati dan pikiran, tindakan dan perbuatan kita hendaknya diarahkan pada hari
kedatangan-Nya, sehingga kita siap kapan saja dijemput dan dibawa masuk ke
pesta perjamuan.
Sipahusohusoron:
1.
HAPORSEAON & PANGKIRIMON: Unang leas roha, jaga jala
dungo ma ho
2.
PARHASEANG TINGKI( kronos, kairos) mangulahon lomo ni
roha ni Tuhan i. Parade sandok ngolum laho bongot tu hasampuran rea
3.
KONSEKUENSI. Taingot ma jaloonta do hombar tu na taula di
ngolunta.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar