Jumat, 20 Juni 2014

1 Korintus 3:1-9

1 Korint 3:1-9
Pamatang ni Kristus do hita
Patujolo
Pada dasarnya manusia memiliki potensi sikap yang baik, dan juka sikap yang buruk, adong keinginan lahiriah dan batiniah (hagiot pardangingon dohot partondion). Dilehon Debata do tu hita partingkian, kesempatan asa boi mangolu hita gabe huria na nabadia, huria na marojahan tu lomo ni Tuhan ni (manusia rohani). Marhite turpuk on dipaingot Ap Paulus do huria Korint laho pajamothon dohot manjagahin arga ni haporseaon dohot hasadaon nasida dibagasan Kristus, i marhite sikap ngolu:
Unang adong parbolatbolanton:
Dalanna asa boi; ingkon olo hita paubahon hadirionta, sian Kristen susu gabe Kristen makanan keras, sian kristen parroha daging gabe Kristen partondi (1-4) Inkon adong proses pertumbuhan rohani hombar tu partingkian (1-2), menjadi dewasa secara rohani. Hata ni Debata do na margogo paulihon ngolunta ( 2 Tim 3:16)
Tapadao ma pangiburuon dohot parsalisian (3-5) na boi patubuhon konflik, parbadaan, sikap meng adu domba,  sikap “membandingbandingkan”. Ndang adong na tapangsahon diadopan ni Tuhan i, Holan saguru di Tuhan i do saluhutna. Molo boi pe jolma mangula di portibion, ai Debata do namanompa portibion, molo boi pe jolma manaburhon boni, ai Debata do namanompa i saluhutna. Tudos tu si do dibahen si Palus di angka na mangula di ulaon ni Tuhan , laos songon ni ma sikap naeng tarida di halak Kristen diganub angka ulaon na be.
Unang adong na mamintori diri sumurung ibana sian donggan: alai sarupa do hita di adopan ni Tuhan i gabe pangula ni Tuhan i (Diakonoi). Kata yunani diakonein artinya: melayani meja,melayani kebutuhan2 fisik. Secara pada waktu itu diartikan menyiapkan makanan sebagai korban kepada dewa dewi. Dalam perkembangan selanjutnya istilah tersebut digunakan gereja dalam pengertian umum atau melayani kebutuhan jemaat. J.S. Sikel mengatakan “ Gereja hidup adalah gereja yg berdiakonia. Artinya gereja yg sesungguhnya bila melakukan diakonia. Beberapa tindakan diakonia dapat dilakukan yakni: diakonia karikatif: Tindakan yg merefleksikan belas kasihan Allah kepada manusia (Mat 25:31-46), misalnya memberi bantuan, sembako, kepada korban bencana atau fakir miskin. Diakonia reformatif: yakni usaha memberikan pengetahuan, ketarmpilan agar keluar dari kemiskinan atau permasalahan hidup. Diakonia tranformatif: merupakan bentuk kepedulia gereja yg terlibat langsung dalam persolan sosial kemanusiaan (Luk 4:18-19; Mat 23:1-36), sebagaimana misi Yesus yang hadir dalam menyentuh persoalan sosial, politik, hukum, ekonomi) Dilehon Debata do tu hita ragam ni angka talenta (1 Kor 12, Ef 4:11), potensi, alai naeng ma tapangke i laho pasangaphon Tuhan i, mamuji Tuhan pasangaphon Tuhan i. Didok si Paulus ”Ai dongan pangula ni Debata do hami; hauma ni Debata, bagas ni Debata do anggo hamu( Theou sunergoi, theou gergion, theou oikodome). Oikodome dari kata dasar bahasa Yunani oikos dan doma. Oikos: semua manusia satu keluarga, keluarga Allah, Gereja, satu banga, satu groub. Doma artinya, sebuah bangunan, rumah, sebuah tempat meditasi danberdoa. (dari kata oikos tersebutlah muncul kata ekologi-ekonomi-oikumene), oikeoi: penghuni rumah tangga. Kata tersebut mengandung makna membangun persekutuan (komunitas), membangun persekutuan mencakup semuan orang termasuk di dalam oikodame (kata kerja). Oikudame adalah pembangunan yag terus menerus dari oikos sebagai satu keseluruhan. Agar semua mendapat pemulihan, baik yang menderita, dan saling berbagi satu dengan yg lain.


1 Korint 3:1-9
Pamatang ni Kristus do hita
Patujolo
Pada dasarnya manusia memiliki potensi sikap yang baik, dan juka sikap yang buruk, adong keinginan lahiriah dan batiniah (hagiot pardangingon dohot partondion). Dilehon Debata do tu hita partingkian, kesempatan asa boi mangolu hita gabe huria na nabadia, huria na marojahan tu lomo ni Tuhan ni (manusia rohani). Marhite turpuk on dipaingot Ap Paulus do huria Korint laho pajamothon dohot manjagahin arga ni haporseaon dohot hasadaon nasida dibagasan Kristus, i marhite sikap ngolu:
Unang adong parbolatbolanton:
Dalanna asa boi; ingkon olo hita paubahon hadirionta, sian Kristen susu gabe Kristen makanan keras, sian kristen parroha daging gabe Kristen partondi (1-4) Inkon adong proses pertumbuhan rohani hombar tu partingkian (1-2), menjadi dewasa secara rohani. Hata ni Debata do na margogo paulihon ngolunta ( 2 Tim 3:16)
Tapadao ma pangiburuon dohot parsalisian (3-5) na boi patubuhon konflik, parbadaan, sikap meng adu domba,  sikap “membandingbandingkan”. Ndang adong na tapangsahon diadopan ni Tuhan i, Holan saguru di Tuhan i do saluhutna. Molo boi pe jolma mangula di portibion, ai Debata do namanompa portibion, molo boi pe jolma manaburhon boni, ai Debata do namanompa i saluhutna. Tudos tu si do dibahen si Palus di angka na mangula di ulaon ni Tuhan , laos songon ni ma sikap naeng tarida di halak Kristen diganub angka ulaon na be.
Unang adong na mamintori diri sumurung ibana sian donggan: alai sarupa do hita di adopan ni Tuhan i gabe pangula ni Tuhan i (Diakonoi). Kata yunani diakonein artinya: melayani meja,melayani kebutuhan2 fisik. Secara pada waktu itu diartikan menyiapkan makanan sebagai korban kepada dewa dewi. Dalam perkembangan selanjutnya istilah tersebut digunakan gereja dalam pengertian umum atau melayani kebutuhan jemaat. J.S. Sikel mengatakan “ Gereja hidup adalah gereja yg berdiakonia. Artinya gereja yg sesungguhnya bila melakukan diakonia. Beberapa tindakan diakonia dapat dilakukan yakni: diakonia karikatif: Tindakan yg merefleksikan belas kasihan Allah kepada manusia (Mat 25:31-46), misalnya memberi bantuan, sembako, kepada korban bencana atau fakir miskin. Diakonia reformatif: yakni usaha memberikan pengetahuan, ketarmpilan agar keluar dari kemiskinan atau permasalahan hidup. Diakonia tranformatif: merupakan bentuk kepedulia gereja yg terlibat langsung dalam persolan sosial kemanusiaan (Luk 4:18-19; Mat 23:1-36), sebagaimana misi Yesus yang hadir dalam menyentuh persoalan sosial, politik, hukum, ekonomi) Dilehon Debata do tu hita ragam ni angka talenta (1 Kor 12, Ef 4:11), potensi, alai naeng ma tapangke i laho pasangaphon Tuhan i, mamuji Tuhan pasangaphon Tuhan i. Didok si Paulus ”Ai dongan pangula ni Debata do hami; hauma ni Debata, bagas ni Debata do anggo hamu( Theou sunergoi, theou gergion, theou oikodome). Oikodome dari kata dasar bahasa Yunani oikos dan doma. Oikos: semua manusia satu keluarga, keluarga Allah, Gereja, satu banga, satu groub. Doma artinya, sebuah bangunan, rumah, sebuah tempat meditasi danberdoa. (dari kata oikos tersebutlah muncul kata ekologi-ekonomi-oikumene), oikeoi: penghuni rumah tangga. Kata tersebut mengandung makna membangun persekutuan (komunitas), membangun persekutuan mencakup semuan orang termasuk di dalam oikodame (kata kerja). Oikudame adalah pembangunan yag terus menerus dari oikos sebagai satu keseluruhan. Agar semua mendapat pemulihan, baik yang menderita, dan saling berbagi satu dengan yg lain.


Kita adalah rekan kerja Allah, Kita adalah ladang Allah, Kita adalah bangunan Allah. Kita adalah milik Tuhan. Dan di dalam Dia, kita saling memiliki satu dengan yang lain.Prinsipnya kita harus menjaga kesatuan (Ef 4:1-7).   Allah melakukan pekerjaanNa dengan kita, dan tanpa kita, pekerjaan itu tidak selesai. Kita  membutuhkan satu dengan yang lain, kita tidak bisa bekerja dengan sendirian, kita harus memiliki pertolongan satu sama lain, oleh sebab itu kita jangan menyudutkan atau menyepelekan  kelemahan dan kekurangan orang lain,karena itu akan menimbulkan konflik/perpecahan: Sikap mau menerima kelebihan dan kelemahan sesama adalah bukti dari sikap orang Kristen (huria naung matoras). Di dalam gereja tidak ada yang perlu di tokohkan, tidak ada yang paling berjasa.
Sada do ojahan ni ngolunta i ma Kristus Jesus Tuhan i. Ala ni unang masipatimbo dirina hita, marasingasing pe hita asa masitupahan do, taingot ma Kristus do ajahan ni parsaoranta. Tajamothon ma asa unang ala ni parasingan, peberdaan pilihan dan pendapat gabe mambahen hita marbolatbolat, lumobi menjelang pesta demokrasi di negaranta.  Antong taehahi ma asa huria na matoras hita, huria lam tang, asa togu hadasaonta.












Kita adalah rekan kerja Allah, Kita adalah ladang Alla, Kita adalah bangunan Allah. Kita adalah milik Tuhan. Dan di dalam Dia, kita saling memiliki satu dengan yang lain.Prinsipnya kita harus menjaga kesatuan (Ef 4:1-7).   Allah melakukan pekerjaanNa dengan kita, dan tanpa kita, pekerjaan itu tidak selesai. Kita  membutuhkan satu dengan yang lain, kita tidak bisa bekerja dengan sendirian, kita harus memiliki pertolongan satu sama lain, oleh sebab itu kita jangan menyudutkan atau menyepelekan  kelemahan dan kekurangan orang lain,karena itu akan menimbulkan konflik/perpecahan: Sikap mau menerima kelebihan dan kelemahan sesama adalah bukti dari sikap orang Kristen (huria naung matoras). Di dalam gereja tidak ada yang perlu di tokohkan, tidak ada yang paling berjasa.
Sada do ojahan ni ngolunta i ma Kristus Jesus Tuhan i. Ala ni unang masipatimbo dirina hita, marasingasing pe hita asa masitupahan do, taingot ma Kristus do ajahan ni parsaoranta. Tajamothon ma asa unang ala ni parasingan, peberdaan pilihan dan pendapat gabe mambahen hita marbolatbolat, lumobi menjelang pesta demokrasi di negaranta.  Antong taehahi ma asa huria na matoras hita, huria lam tang, asa togu hadasaonta.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar