Kamis, 20 November 2014



Bahan sermon Jamita, Minggu 26 Oktober 2014
Nas: 1 Tessalonik 2: 1- 8 
HALOMOAN NI DEBATA NA MANIGATI ROHA
Patujolo:
Tujuan ni Apostel Paulus manongos surat on, i ma dalan patoguhon haporseaon ni Huria, huhut paingothon ganup halak na tumangihonsa asa marsitutu patuduhon hamubaon ni roha di parsaoran siganup ari di adopan ni Debata. Digoari Ap. Paulus do Huria Tessalonika, HURIA: “Hasanga-pon dohot Halalas ni roha”, ala dietong ibana  jumpang jala marparbue do haporseaon ni Huria i, ala pamaritahononna di Barita Nauli i. Ingkon gabe Huria na marhamongan ma hita manaluhon angka panggunturi, disituasi na songon i do hita tutu targoar: “HASANGAPON” dohot “LAS NI ROHA” di sude angka pergumulan siadopanta, jala ndang be halak na mura talu hita bahenon ni hagogoon ni portibi on. Alai nunga gabe halak naporsea naung monang hita maralohon na sa na jat di portibi on.
                Dirajumi Paulus do ndang magopo pangkobasion na di huria Tessalonik,boasa? SALUHUTNA i ala marhite Tuhan i sambing do. Adong manang piga hal na mambahen Ap Paulus ndang magopo Ulaon na mangkobasi huria ni Tuhan i:
1.      Habaranion laho manghatindanghon hasintongan (1-6):
-       Debata do dirajumi Ibana na mangalehon gogo tu ibana laho manaon ragam ni haporsuhon ala ni barita nauli (ay 2). Dipaandar do sitaonon na niadopan ni Ibana di huria Pilipi (2:2), boi tajaha di Ul Apostel 16:16-40), 2 Kor 11:25)
-       Dibagasan ias ni roha do Paulus laho marbarita nauli, ndang marpagansi (munafik), ndang marangkal (ay 3). Ajaran paulus tidak untuk menyesatkan jemaat Tuhan, tapi ia memberitakan Injil dengan murni.
-       Motivasi pangkobasion ni si Paulus ndanda laho mambuat lomo ni roha ni jolma alai holan mangulahon hombar tu lomo ni roha ni Debata sambing do (ay 4). Paulus tidak menggunakan “budaya poles” atau istilah “ABS” (asal bapak senang)
-       Ndang laho mangalului parutungan pribadi (ay 5) Ini jelas kita lihat, bahwa ia menolak untuk menerima bantuan keuangan dari Tessalonika. Ia mencari nafkah sendiri dengan membuat tenda. Ia memusatkan perhatian untuk memberi apa yang benar-benar dibutuhkan jemaat itu sendiri, yaitu Berita Injil, dan sementara itu menguatkan dirinya sendiri sampai mereka benar-benar mau menerima Injil.
-       Ndang mangalului hasangapon/kedudukan asa di puji halak ibana (ay 6)
2.      Mangkobasi ulaon ni Tuhan i marhite HOLONG (7-8). Ciri kedua dari karya pelayanan Paulus, yaitu: Roh Allah berkuasa untuk mengasihi setiap orang percaya. (ay. 7 – 8). 
1.       Basar do olong i/ Kasih yang lemah lembut. Rasul Paulus menggunakan sebuah kiasan yang indah dalam kata-katanya berikut ini: “Kami berlaku ramah diantara kamu, sama seperti seorang ibu mengasuh dan merawati anaknya”. Ay. 7. Tentu ada saatnya kasih itu dinyatakan dengan keras, namun seorang pemimpin yang mudah tersinggung sekalipun dapat menyatakan kasihnya dengan lemah lembut. Kasih ini memberkati orang lain dan dengan lembut mengungkapkan kepedulian.
2.       Kasih itu dapat memelihara: Perwujudan kedua dari roh yang mengasihi terdapat dalam kata-kata: “Dalam kasih sayang yang besar akan kamu” (ay. 8). Ini adalah suatu ungkapan luar biasa, yang jarang ditemukan dalam Kitab Suci. Secara harfiah, ungkapan itu berarti “Suatu kerinduan, rasa sayang yang sangat kuat”.
3.       Kasih itu adalah pengorbanan(ay 9)
Pokok2 Jamita:
a.       Naeng ma ngolunta, pangkobasionta, hakristenonta gabe halomoan ni roha ni Debata
b.       Hajongjongan ni halak Kristen di portibion ingkon mamboan “kesembuhan” ndang laho mangarsakhi dongan
c.        Manghangoluhon holong ni roha


Bahan Jamita Minggu 03 November 2014
P s a l m   43: 1 – 5.

DEBATA DO PARTANOBATOANTA

I.         Patujolo.
Ia turpuk on, ima na marisihon Tangiang;  mangido  gogo,  pangurupion,  dohot  hasintongan  sian  Debata.  Na tongon  situasi  ni  Par - Psalmen uju i  di hagogotan, maradophon angka musuna  na  naeng  manjahati  ibana,  na  mambahen  tertekan  ngoluna. Marhite i do Martangiang ibana tu Debata asa anggiat ro Debata manguluhon ibana  di  hagogotanna  i,  asa  anggiat  tarida  hasintongan ni huaso na sian Debata di bagasan ngoluna. 
II.        Hatorangan ni turpuk.
1.       Ayat 1 – 2. Di pergumulan na niadopan ni Par-Psalmen, di turpuk on dipangido par-Psalmen do asa ro Debata manumpahi ngoluna, asa anggiat boi monang maralohon angka musuna. Godang do panghirimon ni rohana di tangiangna i, anggiat diluluhon Debata ibana sian sude alona. Pola di dok asa dipalua ibana sian baoa siulahon sipaotooto dohot hajengkelon. Dihatindanghon ibana ndang adong na tau gabe sipargogo dohot sihaposan ni rohana  di ngouna, ia  so holan Debata.  Molo pe godang panginsahi  tu dirina ndang mabiar ibana disi, alai dipangido ibana do asa anggiat di tongos Debata hatigoranNa di portibi on, anggiat sahat ibana  ro di ujungna tu dolok habadiaon ni Debata.
2.       Ayat 3 – 4. Ndang mago pos ni rohana tu Debata, ndang di porso Par-Psalmen dison angka na uli na binahen ni Debata tu ibana. Ias do rohana anggiat boi masuk tu langgatan ni Debata, laho pasahathon angka pelean pamujion, jala  di bagasan hasintongan dohot las ni roha dipuji ibana do Debata mardongan parhinaloan, di siala sude denggan basa naung jinalona.
3.       Ayat 5. Nuaeng ro do muse par-Psalmen i mandok tu tondina, ala sai tungki ( tertekan ) tondina di ngolu on molo ro angka sitaonon; inghon tahaposi ma Debata, jala pujionta tongtong, ai Ibana do na parohon hatuaon tu jolma na porsea. Sian situasi on tarida ndang hea ditadinghon Debata hita halak Kristen naporsea i, molo tutu hita naung manjanghon Debata di bagasan panggulmiton  ni ngolunta.
III.      Sipahusorhusoron.
1. Boi do masa tu hita songon na masa tu par-Psalmen on, di ngolunta be, saleleng di portibi on dope hita, i ma ragam ni parungkilon dohot sitaonon na dokdok. Dihaliangi musu, gabe tarsosak, lilu di dalanta ala ni angka dosa na taula di ngolunta. Tahasiholi do asa malua hita sian angka hamaolon i, malua sian angka hasomalan mangulahon dosa. Mangadopi saluhut na i, pasahat ma pangidoanmu tu Debata na mandok: Luluhon ma ahu, ale Debata, jala badahon ma badangku. Tapangido ma asa Debata na parjolo jala di jolo laho mangalo angka musunta. urupan jala paluaon ni Debata do hita sian tangan ni angka na manghasogohon hita ala hasintongan.

2. Ndang tarbaen angka patigor sonang ditongatonga ni hageduhon. Ingkon protes do hita molo adong angka na mangulahon hajahaton. Godang do jolma boi sonang jala ndang terganggu rohana nangpe maringanan, mangadopi angka dosa, bahkan gabe mendukung, menikmati dosa i. Marsak do angka partigor mamereng hageduhon, ai
ditangihon Debata do hoihoi dohot arsak ni angka partigor. Atik pe maol pajongjong hatigoran ditongatonga ni na mangulahon na jahat, pos ma rohanta urupan ni Debata do hita mangadopi i.

3. Bulus ma rohanta manghirim dipangantoion ni Debata di ngolunta, manghirim di asi ni rohaNa. Malungun jala masihol hita marsaor dohot Debata, ido tanda ni na mangolu haporseaonta. Ala ni i,  marhite turpuk on, nuaeng di ajak Par-Psalmen on do hita, di tongatonga ni ngolu na gok hasusaan hinorhon ni parbue ni krisis na masa nuaeng naso marhasoan jala naso marhatontuan, asa tapasahat saluhutna tu Debata na tuk margogoihon dohot paluahon hita. Di lehon do hatorangan nang tu hita asa unang hita pajolo gogo gabe papudi uhum, na marlapatan asa unang tapangasahon gogonta maralohon musunta, alai tongtong ma hita ro tu Debata manang tu langgatan habadiaon ni Debata marhite pujipujian dohot las ni roha, asa ro Debata margogoihon hita laho manghatindanghon hasintonganNa,  na tuk paluahon hita. Antong, HAPOSI MA DEBATA NA SINTONG ASA DIPALUA HO A m e n .


Bahan Sermon Jamita Minggu 09 November 2014
Mateus 25:1-13
BOAN MA PARPALITONA DOHOT MIAK
Patujolo:
Turpuk on  i ma parumpamaon taringot tu harajaon banua ginjang(ay 1), di haroro ni Tuhan i di ari parpudi/ari paruhuman (ay 13). Marhite EVALUASI ni Tuhan i adong dua horong pangalaho ni jolma na marasing, na bisuk dohot na oto, Halak na bisuk diloas bongot tu pesta i alai halak na oto di tulak (11-12)


1.       Halak na porsea i ma halak na tongtong “dungo”
Adong dua sikap ni jolma paiamahon haroro ni Tuhan i, parjolo halak na bisuk,  i ma gombaran lima halak anak boru na tongtong paradegon dirina, mamboan parpalaiton dohot miak (minyak cadangan), jala na paduahon halak na oto, i ma horong anak boru na holan mamboan parpaliton sambing, jala ndang ndang diparade dirina laho manonomu haroro ni pangolo i. Berengon hira so adong do parasingan halak na bisuk dohot na oto. Alai dung du pe mandok ro pangoli i, tarida ma ise ma na bisuk dohot na oto. Lima halak anak boru na oto i, i ma gombaran ni jolma na mangolu di portibion na so mangkirim di hangoluan sogot i, lalap nasida di hariburon na adong di portibion, jala diujungna gabe hona uhum di ari parpudi.
2.       Dilehon Debata do ngoluon gabe sada kesempatan (kairos) sian Tuhan i.
 Apa pelajaran dari perumpamaan ini? Berjaga-jaga! Yesus dapat datang sewaktu-waktu. Bila saat itu tiba, tidak ada kesempatan kedua. Mereka yang tidak siap harus menanggung akibat kekal. Sejauh manakah Anda telah mempersiapkan diri di dalam menyambut hari penghakiman Tuhan? Apakah Anda telah memiliki fokus yang kuat dan persiapan yang cermat untuk hari kedatangan-Nya? Kerajaan Surga datang di dalam dan melalui hidup, ajaran, dan perbuatan Yesus (lihat Mat 4:17). Kelak pada kedatangan-Nya kedua kali Yesus akan merampungkan pewujudan Kerajaan Surga dan menentukan siapa yang layak berbagian di dalamnya. Orang yang menerima Yesus sebagai Tuhan dan Juru selamatnya pasti akan memiliki sikap rindu berjumpa dengan-Nya. Pengharapan tersebut seharusnya mewujud di dalam sikap hidup sehari-hari. Sikap siaga menantikan kedatangan Tuhan yang digambarkan sebagai membawa minyak cukup, dituntut Tuhan dari orang Kristen. Justru karena masa kini orang makin tidak peduli terhadap kebenaran dan makin mengabaikan soal kedatangan Tuhan, perumpamaan ini patut mengembalikan kita ke siaga penuh.
3.       Unang ma marlembalemba hita di ngolunta, tapatuduhon ma tanggungjabanta gabe halak kristen na marbisuk.
Meski waktu kedatangan sang mempelai laki-laki tidak diketahui, gadis-gadis itu harus terus berjaga-jaga dan siap siaga. Pelita dan minyak yang dipakai untuk menggambarkan kesiapan para gadis adalah semacam obor yang perlu setiap lebih kurang 15 menit dituangi minyak zaitun agar tetap menyala. Ketika mempelai laki-laki datang, mereka dapat ikut dalam prosesi mempelai laki-laki ke perjamuan tanpa kekurangan minyakPelita harus tetap menyala saat mereka berjalan dalam prosesi ke perjamuan. Untuk itu perlu mempersiapkan dan memperlengkapi diri. Dalam perumpamaan-perumpamaan yang mendahului (Mat 22:1-14; 24:29-36; 24:37-44; 24:45-51) kita mengerti bahwa kedatangan Tuhan Yesus akan memisahkan antara yang siap dan yang melalaikan. Padahal Ia datang dalam waktu yang tidak dapat diketahui. Ia datang dengan tiba-tiba. Oleh sebab itu sebagai jemaat-Nya kita harus hidup sesuai dengan petunjuk firman-Nya, menaati perintah-Nya, dan setia menantikan dalam kewaspadaan penuh. Hati dan pikiran, tindakan dan perbuatan kita hendaknya diarahkan pada hari kedatangan-Nya, sehingga kita siap kapan saja dijemput dan dibawa masuk ke pesta perjamuan.

Sipahusohusoron:
1.       HAPORSEAON & PANGKIRIMON: Unang leas roha, jaga jala dungo ma ho
2.       PARHASEANG TINGKI( kronos, kairos) mangulahon lomo ni roha ni Tuhan i. Parade sandok ngolum laho bongot tu hasampuran rea
3.       KONSEKUENSI. Taingot ma jaloonta do hombar tu na taula di ngolunta.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar