SERMON JAMITA : AMOS 5:6-7,10-15
LULUI MA JAHOWA ASA MANGOLU HO
1.
Konteks : Amos
1:1;7:9;10-11 menunjukkan tanggal
aktivitas kenabian Amos pada masa pemerintahan Yerobeam II di Israel Utara 786/82-753/46),
bersamaan pada masa pemerintahan Uzia di Yudea. Gempa bumi yang disebutkan
dalam Amos 1:1 tidak dapat menolong dalam menentukan waktu yang tepat mengenai
aktifitas kenabian Amos. Namun berdasarkan isi pemberitaan sang nabi
menunjukkan bahwa Israel pada waktu itu berada dalam periopde politik, ekonomi dan
budaya yang makmur (6:1,13). Namun disisi lain terjadi eksploitasi ekonomi dan
supremasi hukum yang menguntungkan kaum Kapitaslis dan borjuis
2.
Amos mengkritik
kehidupan sosial, moral, spiritual, para pemimpin eksekutif, Yudikatif,
mangarupa halak na pogos (Amos 4 :1),parsombaon na sipaulaula/kemunafikan,
ketidak adilan (Am 6 :12)
3.
Uhumon ni Debata
tu angka siula hajahaton alai dipalua Debata do angka jolma na paubahon rohana :
Ala ni Lulu ma Jahowa asa mangolu hamu, anggiat marpangulaho roha ni Debata.
……………………………………………………………………………………
SERMON JAMITA
PARTANGIANGAN: HEBER 4:12-16
Hangoluhon ma Hata ni Debata asa Mangolu marhite
AsinirohaNa
LOGOS TOU
THEOU :HATA NI DEBATA (SABDA YANG TERTULIS)
Adong lima hal na ni dok na taringot tu Hata ni Debata
MARHITE TURPUK ON:
a.
Mangolu
do hata ni Debata : ia ngolu na ni dok na i ma ; ngolu pardagingon (1
Musa 3 :17), ngolu partondion (Rom 8 :6), ngolu na manontong (Yoh
3 :36 ; Rom 6 :23). Tuhan Jahowa i ma Debata na mangolu jala
sian Ibana do hangoluan i. Marhite hata do gabe manjadi, gabe mangolu, (Psalm
33 :9), dibagasan hata ni Tuhan i do hangoluan i, jala na manontong do
hangoluai di angka naporsea di Tuhan Jesus (Yoh 1 :5 ; 3 :16,36)
b.
Marpangkorhon
do hata ni Debata (energi mencipta, powerfull)
c.
Hata
ni Debata margogo laho manirang, ai tumajom sian nasa podang siduababa, jala
torus do disirang hosa dohot tondi, ringring dohot utohutokna, lapatanna
margogo situtu do hata ni Debata manirang angka hagogoon manang aha pe na
mangihoti jolma i sian gomgoman ni dosa
d.
Hata
ni Debata do na manguhumi hita di angka sangkap dohot na tapingkiri, gabe boi
jolma mamboto dia do na denggan dohot na so denggan (sanggup MEMBEDAKAN dan
MEMPERTIMBANGKAN)
e.
Marhite
hata ni Tuhan i do Ibana mangkai tu jolma i, margogo do hata ni Tuhan i laho
mamodai, maminsang, pauliulihon,manogunogu (2 tim 3:16), dohot mangajari jolmai
asa mangolu ibana dibagasan ngolu na marhabadiaon jala mangolu dibagasan
haporseaon na mangolu, ai ndanda marhite haporseao i do dalan marparsaoran
dohot Debata, diportibion nang di ari sogot
KRISTOS :TUHAN JESUS DO HATA NI
DEBATA NA MANGOLU (FIRMAN YNG HIDUP)
Ayat
14-16: Kristus do malim na bolon, Ibana do Anak ni Debata naung paluhon hita
jalan dalan pardameanta dohot Debata, jala marhite asi nirohaNa do hita
dipintori. Ndadan Malim na marojahan diportibion anggo huasoNa alai malim na ro
sian banua ginjang i do Ibana:
-
Dibagasan
Hamuliaon do habangsa ni Tuhan i
-
Dipalua do hita,Marhite
hamamate ni Tuhan Jesus dohot haheheonNa
-
Ditaon Tuhan
Jesus do saluhut angka parungkilon dohot sitaonon na mansai dokdok, alai ndang
talu Ibana dibahen pangunjunan i
-
Diboto ibana do
saluhut rumang ni dosa, alai ndang talu jala tarela ibana mangulahon dosa i,
alai gabe dituhuk ibana do dosa i gabe mate Ibana singkat ni dosa i
-
Marhite Tuhan
Jesus gabe dipatau do hita tu Debata, jala marhite Tuhan Jesus gabe dihusor
Debata do UHUM na i gabe ASINIROHA
Sipahusorhusoron :
1.
Gomos, momos ma
tatiop Hata ni TUHAN i, asa unang lomos rohanta molo taadopi pe hamaolon di
portibion, mangolu jala marpangkorhon do hata ni Debata di ngolu ni jolma.Holan
hata ni Debata do na tuk paubahonrohanta (metamorfosis), me-reformasi
(perubahan ke arah yang lebih baik,) mentrasformasi (memberikan
perubahan :bentuk,sifat,fungsi, dari dalam mengembalikan hakikat yang seutuhnya)
2.
Mangasahon
haporseaonta di Tuhan i, taingot ma AsinirohaNa tu hita naung ro paluahon hita
sian dosa, jala tataluhon ma parungkilonta di portibion, asa unang tarela hita
madabu tu bagasan dosa
Tidak ada komentar:
Posting Komentar